Aaarh tele2...

Imorgon ska jag ringa och skälla på den stackare som svarar på tele2. Om mindre än en månad ska jag börja betala för det här jävligt pissiga mobila bredbandet (ursäkta franskan). Ungefär var tredje vecka fungerar det väldigt bra men bara under några få dagar. Då kan jag surfa så att jag nästan känner vinden i håret. Därefter kraschar allt. Efter tre timmars uppkoppling är jag uppe i 42MB. Det har tagit mig nästan lika lång tid att ladda upp och titta på ett halvt halvtimmes program på svt.se. Och nu har jag gett upp.

Jag kan inte läsa DN på morgonen då det tar alldeles för lång tid att ladda upp sidan. För att komma in på bloggen måste jag ha tålamod. Och Facebook är för det mesta bara att glömma... Bajs, bajs, bajs är allt jag har att säga om tele2s mobila bredband. Och det här ska jag betala 189 kr i månaden för?! Någon som vet om 3 är bättre?

Som tur är har jag i dag inget skolarbete som blir lidande. Men jag har ingen tv och jag har läst ut all skönlitteratur som jag har hemma. Jag har ingenting att roa mig med och överväger att gå och lägga mig före klockan 21 en söndag. En historisk händelse!

Att tillägga. Jag har inget virus i datorn heller. Och allt som inte har med Internet att göra fungerar lika bra som förr...

Kommentarer
Postat av: Sofia

3 är skräp. Nu smygsurfar jag på grannens nät :O

2008-12-14 @ 20:47:04
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0