Svacka nr två

Det blir tydligare för varje dag som går. Jag är nere i svacka nummer två sedan jag hoppade på den här utbildningen. Är det verkligen journalist jag vill bli? Kommer jag verkligen att klara av det här?...

En annan sak som blir allt tydligare är att dessa svackor gärna uppenbarar sig i tentatider. Så kanske är det bara en underliggande tentaångest som tar sig i form av att jag börjar titta efter andra yrken som skulle passa mig bättre. Efter ett test på arbetsförmedlingen visar mina intressen att jag skulle passa bäst att jobba med film, teater eller dans och information där journalistiken ingår kom på andraplats. Men jag har ju gett upp dansardrömmarna!

Att packa, planera en flytt och plöja sig igenom sex böcker inför tentan är tröttsamt. Senast idag insåg jag att vår textgenomgång flyttats till måndagen. Och nu är jag stressad över hur jag ska hinna skriva kontrakt, flytta min packning, fixa möblerna från ikea och vara i skolan under en och samma dag. Källkritikstexten blandar sig med privata tankar på hur jag ska lösa allt det här.

Nu mer än någonsin vill jag att drömprinsen ska stå utanför mitt fönster med sin vita springare och ta mig med till och så levde de lyckliga i alla sina dar -landet...



Och självklart skulle jag svepa runt i vackra klänning och solfjädrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0