Klagomål

Dagens I-landsproblem:

Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Men hur klär man sig under en varm vårsol och kalla flempanvindar? Jag, Louisa och Maria har kommit fram till att det alltid är kallt i Flemingsberg! Hur kan det komma sig? Vart kommer alla kalla vindar ifrån? Jag ska strax bege mot Söder för skvaller över en fika med Emma, men jag har beslutsångest över hur jag ska klä mig. Om jag fryser här kanske jag kommer att svettas där.

Ett litet klagomål till byggubbarna vid pendelstationen. STÄDA UPP EFTER ER! Jag har ingen aning om vad de håller på att bygga men skräpigt blir det och idag höll det på att gå illa för min del. Jag kom gåendes från pendeln och njöt av solskenet då mina fötter plötsligt fastnade i någonslags "rävsax". Ok, ingen rävsax men ett plastband som fastnade om båda mina fötter och jag höll på att stupa rakt ned i marken. Pinsamt? Ja, men mer obehagligt. Kul att ramla raklång och få spik, glas, grus eller något annat otrevligt inslaget i pannan. Jag säger bara morr!

Kommentarer
Postat av: linn

du har så sant hanna. negativ klang har det. ett typexempel, igen, på att man syftar till kvinnor när man vill påpeka mesighet, känslighet osv. Så typiskt, och så tydligt i vårt språk. Och så vill inte folk se att vi har grymt traditionella och gamla uppfattningar om män och kvinnor, fortfarande, som hägrar runt och sprider dynga.

2009-04-08 @ 21:52:00
URL: http://linn1.blogg.se/
Postat av: Mimmi

BLOGGA HANNA!!!!!!

2009-04-19 @ 00:11:44
URL: http://mimmmmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0