20års-kris

"Man börjar faktiskt bli gammal då man lyssnar på sån här musik och kan tänka: Shit vad länge sen det här var.."

Det var Mimmis kommentar då jag dansade runt i lägenheten till Paradisio - Bailando och MC Hammer - U Can't Touch This. 90-talet känns inte så fruktansvärt långt bort men magtröjorna är redan på väg tillbaka. Nostalgin spritter i kroppen då jag ser tunna spetströjor i butikerna.

För bara några dagar sedan satt jag och Malin och mindes barndomen och våra garderober. I Skellefteå var det JC-kläder och Eastpack-ryggsäckar som var det enda rätta. Jag kan inte låta bli att le då jag tänker tillbaka på RR-, savann- och jazzbyxor och förståss mina skottsrutiga jeans! Det gjorde verkligen min dag då jag mötte en flicka i ett par röda skottsrutiga jeans.

Håller jag på att bli gammal?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, jag hade savannbyxor och buffaloskor och det toppade jag med en sån där jävla dunväst i silver. Fan vad hemskt :S

2009-01-27 @ 13:28:40
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: Linn

haha jag minns verkligen det där modet! hade också ett par sådana byxor :P looovve! låter himla kul at t du tar tag i dansen Hanna. Du kommer inte att ångra dig :) sen får du styra upp Laban i norge som sagt ;) sen har jag och karro bestämt oss för att stanna och umgås med dig och mimmi den där helgen du vet...kommer till dig och sover över 5-6 feb, sen tänkte vi stanna och umgås med er på helgen. Visst gick det bra nudå?:P haha. Karro sover dock hos hennes kusin, så det blir bara jag hos dig :)

2009-01-27 @ 18:15:13
URL: http://linn1.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Åh, savannbyxor! Jag körde stenhårt på ett par sandfärgade. Samt babyrosa och babyblå till allt. Tyvärr fick jag inte et par buffalo. :(

2009-01-27 @ 23:52:54
URL: http://beo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0