Nu ska jag svära

Jävla csn räcker ju inte för att leva! När alla räkningar är betalda får man leva på gröt, morotssoppa och blodpudding. Tänk vad en extra tusenlapp skulle kunna göra. Den tusenlapp som skilljer studielånet från Sveriges fattighetsgräns. Vad gör man en månad då lillebror fyller år, systeryster tar studenten och jag ska resa hem för att fira dem och hälsa på vänner (en lyx jag unnar mig två till tre gånger per år). På det kommer också tv-licensen på 519 kr. Jag vill betala tv-licensen men det är omöjligt! Dessutom tror jag att jag måste besöka tandläkaren snart. I helgen small det till i kinden och jag kände mig alldeles bedövad, är det möjligen en visdomstand som letar sig ut? Utöver familjens födelsedagar så fyller även kära vänner år och jag skulle så gärna vilja köpa presenter. Till mitt alter ego har jag unnat mig en kuvärväska för 149 kronor. Jag hade taggat för att inhandla något mer men jag får invänta första lönen och hoppas på att jag slipper betala hyra i sommar!

Kommentarer
Postat av: pea

Sverige har blivit skit! :(

2009-05-19 @ 17:20:23
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0