Jobbar du med service eller?

Jag måste säga att irritationen växer ju mer jag tänker på det. Efter att ha jobbat med service, försäljning och kundbemötande i ex antal år så blir jag mer än smått irriterad då jag möter otrevlig personal.

Historien börjar med att jag och Maria tog en shoppingtur ute i Kungens kurva för två veckor sedan. Mina älskade, underbara Din sko-skor (som tro det eller ej, hållit i ur och skur under tre år) har börjat förfalla och jag kände att det var dags att köpa ett par nya. Vi hamnade inne på Skopunkten där jag hittar ett riktigt sött par som påminner om mina döende älsklingar. Jag köper dem men nu två veckor senare är de fulla med fula fläckar och repor och även klacken har tappat färg. Jag vet mycket väl att butiker som Skopunkten inte erbjuder den bästa kvalitén men två veckor?!

Ikväll gick vi en runda i sicklas köpkvarter och vandrade in på Skopunkten för att reklamera de slitna skorna. Innan vi gick till disken kollade vi runt lite och jag blev förtjust i två par som jag tog med mig till kassan. Men väl där får jag ett av de allra värsta bemötanden jag fått i en butik. Jag står alltså där, redo att köpa två nya par skor och vill reklamera (alltså bara byta till ett par nya) de andra. Kvinnan bakom disken kollar på skorna och säger sedan att det är ett skönhetsfel och som troligtvis beror på min gångstil. Klackarna beror på att jag suttit eller gått någonstans och stött i. Hon vidhåller här att hon inte kan reklamera skorna på grund av skönhetsfelet som beror på mig. Därefter förklarar hon att samma sak troligtvis kommer att hända med de andra två skorna jag precis är i färd att köpa och rekommenderar mig att gå till en annan butik och köpa ett par dyrare skor. Här tappar jag hakan. Hon går till personangrepp och sen rekommenderar hon mig att inte köpa hennes varor.

Eftersom Maria jobbar på Din sko som ägs av samma företag som Skopunkten så vet hon om att de måste reklammera allt som kunder lämnar tillbaka (förutom det som är uppenbart självförvållat). När hon förklarar detta för kvinnan bakom disken så blir tonen plötsligt annorlunda. Ja visst kan hon alltid reklammera just mina skor. Men de hade inte ett nytt par i min storlek och skadan var ju redan skedd. Tänk att man ska måsta ha med sig någon som jobbar inom företaget för att få rätt?

Jag lämnade butiken utan att köpa de nya skorna. Maria berättade för mig att man kan ringa in och klaga till företaget och det ska jag banne mig göra. Jag har köpt skor på Skopunkten som har hållit längre än en säsong och jag har blivit väl bemött. Men i kväll blev jag upprörd. Hon kanske hade en dålig dag, vad vet jag? Men jobbar man med service så är det bara att hålla masken. Du är till för att serva kunderna med din expertis, vara trevlig och sälja. Men ikväll användes expertisen till att nedvärdera en kund, ett otrevligt bemötande och en förlust av två sålda skor och anseende. Jag ska ha mina pengar tillbaka!

Kommentarer
Postat av: pea

men tänk vilka idioter det finns!!!! Att de ens får jobba inom serviceyrket!! helt jävla otroligt. precis då man var yngre och var tvungen att ha med någon vuxen för att bli anförtrodd hos personal... kram vännen=)

2009-10-03 @ 00:05:28
URL: http://www.peandersson.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0