Och så var jag här igen

I'm back!

"Hela dan får, hon arbeta, hon får jobba, hon får streta, putsa, diska, tvätta, damma, varje dag är det detsamma
här hon putsar, där hon sopar, så snart dom inte ropar,
det är ju hon som knogar tills hon blir alldeles virrig, darrig, stirrig.
"

Den Disneyfigur jag känt mig mest lik de senaste två veckorna är Askungen. Ingen vila ingen ro bara jobb, plugg, plugg och jobb. Roligt, spännande, utmanande ja visst men lite trött blir man. Idag är jag dock otroligt stolt över mig själv. Jag hade totalt gett upp på reportaget i veckan. Men så igår slog det mig att jag inte alls orkade med att ha en restuppgift hängandes över mina axlar. Dagen började vid klockan åtta och avslutade 01.20. Samtal ringdes en intervju gjordes och denna morgon resulterade det i ett reportage raka vägen ned i inlämningslådan. In your face kära lärare, in your face att jag visst klarar av att skriva ett reportage och på tidspress dessutom. Ämne: sexbutik för kvinnor. 

Seminariet missades dock pga min (för tillfället) stora brist på självförtroende och en smärre bakfylla efter en underbar Disneybal. Jag gick som den goda fén. Men i kropp och själ känner jag mig fortfarande som Askungen. Nu väntar disken...

hihi, kolla in min arm.
är det muskler eller är den bara enorm?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Sööööööööööööööööööööööööt! :D

2009-09-13 @ 01:44:20
URL: http://mimmmmi.blogg.se/
Postat av: Sunky

CUTE !!! yeahie :D du bloggar igen :D me happy long time

2009-09-13 @ 16:02:30
Postat av: Sofia

Välkommen tillbaka! Vad gullig du är på bilden :)

2009-09-15 @ 13:00:02
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0