Älskade detaljer

Fjärillar i magen. Det känns som om det är julafton på tisdag. Då ska jag äntligen åka och titta på studentettan som jag dessutom har första tjing på. Det känns helt otroligt. Snart kommer jag att flytta in i min egen lägenhet, mitt eget hem.  27 kvadratmeter att inreda och göra till mitt. Min plånbok är långt ifrån smällfet men någonting ska jag nog kunna trolla fram.

Jag har surfat runt på ikeas hemsida och försökt sätta ihop en inköpslista som passar min personliga smak och min studentbudjet. Tyvärr så är det alldeles för långt hem till Skellefteå för att åka och inventera och köra ned allt till min nya lägenhet på studs. Dessutom så har mitt gamla flickrum inte allt för många användbara möbler. Bokhyllan tog min syster över då jag flyttade, sängen tog min bror och jag hade en period då jag vägrade att ha ett skrivbord. Så det jag just nu behöver är en säng, skrivbord, bokhylla/förvaring, matbord, stolar och alla små atteraljer som hör till.

Två detaljer har jag i alla fall förälskat mig i:


Skrivbordslampan från ikea var kärlek vid första ögonkast. Men jag väger fortfarande mellan röda eller blå detaljer i min lägenhet.

Med bara nio dagar kvar till första advent är det dags att införskaffa sig den viktigaste juldetaljen, adventsljusstaken. Och jag har hittat den perfekta på Indiska. Eftersom jag avskyr att ställa fram en massa fula porslinstomtar så blir det en ljusstake och på sin höjd vackra julgranskulor och en ljusslinga i en vas.

Igår använde jag också mina sista presentkortspengar på Duka. Äntligen har jag hittat en tillbringare som känns som min. Timglasformad i ofärgat glas och i botten en grön blomformad figur. Tillbringaren får mig att tänka på mormor och barndomssomrarna då hon lagade småplättar åt oss barnbarn och serverade saft ur tillbringaren jag älskar så mycket. Min tillbringare ser inte alls ut som den. Men jag vet inte om det är färgen eller blomman som ändå gör att minnena väcks.

Ett sushi set införskaffades också för presentkorst-pengarna från mormor och morfar. Och det kommer att passa perfekt ihop med pinnarna jag köpte i Kina. Tack så mycket mormor och morfar.

Kommentarer
Postat av: linn

grattis till lägenheten och välkommen till det riktiga boendelivet! ;) hoppas du kommer trivas. sen ja, playboy mansion forever :P vet inte hur mycket pengar jag har lånat av min familj denna månad. ligger grovt back!

2008-11-21 @ 13:50:05
URL: http://linn1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0