En halvdan dag...

Så har hela dagen gått och jag har ännu en gång lyckats med att bara göra hälften av allt det jag hade planerat. Min riksartikel ligger risigt till och mitt tentaplugg ligger i botten. Mitt Internet är segare än segast vilket är fruktansvärt frustrerande när man måste jobba vid datorn. Och här sitter jag genomsvettig efter att ha dansat i två timmar istället för att ringa det där viktiga samtalet...

Ibland undrar jag varför jag pluggar journalistik då jag vet att dansen är mitt livs passion. Just nu skulle jag mer än gärna byta bort morgondagens artikelhandledning mot en härlig balettklass.

Men lite har ändå jag hunnit med idag. Jag har hunnit åka och kolla på lägenheten, börjat packa så smått, gjort matlådor, tvättat, dansat, bytt vinkel på min artikell, ringt justitiedepartementet (utan framgång), satt upp mål och bestämt vilka källor jag ska jaga... Imorgon blir det till att grilla hjärnan med mobilstrålning och ringa alla de samtal jag inte har tagit mig för idag.

Lägenheten, eller studentrummet som det egentligen är, var lite av en besvikelse. Plastmatta, ofräscha tapeter (som tydligen inte är tillräckligt slitna för att bytas ut) och en läskig gångtunnel. Men plastmattan är så mycket bättre än heltäckningsmattan jag nu lever med. Jag kan själv måla om och ett överfallslarm blir första prioritet på önskelistan i jul. Dessutom har jag ett underbart stort fönster i mitt rum och 27 kvadratmeter är en perfekt boyta. Det gemensamma köket gör att jag slipper köpa matbord och stolar och kan därför lägga pengarna på annat smått och gott.

Glaset är så klart alltid halv fullt!


En ljusare nyans av svart
slutproduktionen -07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0