Solkräm

Jag  längtar efter att åka utomlands och njuta av livet. Här är det kallt. Visst det är vår och man blir lite småkär bara av att andas in den friska luften,  MEN jag vill ha sol och värme. Jag vill åka bort en vecka och känna att ingenting kan komma åt mig. Ingen kan ringa och säga att nu måste du jobba eller skriv den här tentan eller läs den här boken... Jag vill ha semester!!!

På fullaste allvar så har jag knappt legat ute i solen på två år. Sommaren 2007 jobbade jag natt största delen av sommaren. Hela året jobbade jag galet mycket för att ha råd att åka till Kina (en resa jag aldrig kommer att ångra och gärna gör om). Vi åkte dit i Februari vilket betyder att det inte var en solsemester. Sen kom jag hem. Flyttade ned till Stockholm och jobbade hela sommaren non stop. Nu är jag en fattig och upptagen student som inte har tid eller råd att resa. Min hy är lika vit som Snövits. Nej, jag tar tillbaka det där. Snövit ser ut som om hon just kommit hem från solariet i jämförelse med mig. Jag är för tusan genomskinlig!

Ikväll ser min drömprins ut som en solbränd reseledare. Landet långt, långt borta ligger vid varmare breddgrader med svajande palmer och parasoldrinkar. Draken som håller mig fången är ett tjockt osorterat kompendium.

Kommentarer
Postat av: linn

håll ut hanna, det finns hopp om din hud också. vänta bara tills du vinner på lotto! :D

2009-03-02 @ 21:21:03
URL: http://linn1.blogg.se/
Postat av: en som vet hur det känns

Ja! håll ut! gör det.

2009-03-03 @ 10:06:08
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0