Den sömnlöse mumien

Kanske var det bra med ett träninguppehåll trots allt. Mycket av mina knäproblem uppstod i att jag var både över- och feltränad. Och nu när jag tappat så många muskler kan jag börja om från noll. Så nära splitt som jag var i dag har jag nog inte varit på flera år. Och den riktiga dansarglädjen är tillbaka då jag fann stort nöje i att sätta ihop en enkel fotövning. Bara en repad skiva kunde sänka mitt goda humör.

Trots en intensiv radiokurs har lugnet börjar infinna sig i mitt skolarbete.
Och nu ska jag ta mig tid för en kort meditation. Det tar ofta nära två timmar för mig att somna. Jag vrider och vänder mig i sängen tills det att jag nästintill lyckats mumifiera mig själv i lakanet. Och att räkna får är ingen idé. Men lugnande andningsövningar och total tystnad kanske kan hjälpa mig att återfå sömnen. Alltid värt ett försök.

Kommentarer
Postat av: Karro

Vad kul att du ska söka Laban! :D Kommer bli skitbra! Att den är fin den där dansen.. Har sett den om och om igen hur många ggr som helst..



Hoppas dina sömnproblem löser sig, lät inge kul på nåt sätt det där :S Och vi måste synas en massa i jul! Jag längtar :)



Puss och kram gumman

2008-12-10 @ 14:51:23
URL: http://karolinesjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0