Gröna Lund 2009

Jakten på den förlorade julstämningen fortsätter. Julmiddag framför datorn med köttbullar, rödbetssallad och julskinka. Ikväll blir det glögg och lussebullar med Louisa. Lite julmusik saknas dock.

Men just nu längtar jag egentligen mer till sommaren. I inkorgen låg nämligen ett glatt besked från Gröna Lund. De ser gärna att jag söker jobb hos dem igen till säsongen 2009. Och självklart kastade jag mig över utbudet av tjänster att söka. Nu hoppas jag att alla mina vänner håller tummarna för att jag får vara femkampsvärd nästa år.

I Skellefteå är det minusgrader och snö. Det kommer att bli trevligt att sitta inomhus och mysa med släkt och vänner. Ihopkrupen under en varm filt, munnen fylld med knäck och bara titta ut på den vita snön som lyser upp i mörkret. Men kyla? Hurvas, kan inte alla bara komma ned till Stockholm och fira julen här? Eller varför inte en Thailandresa och skippa klapparna?

Jag är en natt-, katt- och sommarmänniska.


Sommar, sommar, sommar...

Kommentarer
Postat av: matilda

tittut ! jag håller tummarna för den hanna :)

och med tanke på din fina nominering till 'årets kvinnliga' som du fick i sommras så äre nog inge problem med den saken :D

2008-12-21 @ 21:59:02
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0