Kritikskadad som jag är

Jag vet att jag verkligen borde ligga i min säng och försöka sova just nu. Och med tanke på hur trött jag faktiskt är i kväll kanske jag kan lyckas med uppgiften att faktiskt somna. Men eftersom jag glömt mitt lösenord, varit för lat för att ringa och därför förlorat mina ködagar på skebo, så bestämde jag mig för att skriva in mig i kön igen. Vem vet? Kanske flyttar jag tillbaka till Skellefteå i framtiden? Och då skulle det vara nice med en egen lägenhet. MEN då reagerade jag över ett lustigt erbjudande från hyresföreningen:

Vi bjuder dig som är mellan 18 och 25 år på hemförsäkring under hela första året du bor hos oss, oavsett vilken lägenhet du väljer (gäller ej studentboende).

Ok, för att Skellefteå inte är en studentstad och inte har ett brett utbud av utbildningar på högre nivå. Men vill man inte göra någonting för de stackars studenter som faktiskt hamnar där? Smäll på fingrarna home town.. Och orden oavsett vilken lägenhet du väljer syftar väl ändå på alla lägenheter de hyr ut? Eller är det bara ett snyggt sätt att smyga in ett till synes givmilt erbjudande men som egentligen inte är en större uppoffring för föreningen då ungdomar under 25 inte har råd med större och lyxigare lägenheter?

Journalisten i mig reagerar...

En annan sak som jag har reagerat på i dag är halebops reklam på pendeln. Jag såg två bilder. Båda illustrerade par som höll om varandra. Men på andra sidan står en kille eller en tjej och skickar sms till killen eller tjejen som kramar om sin älskling(?)... I mina ögon ser det ut som om killen/tjejen som kärleksfullt (?) kramar om den andre är otrogen och samtidigt sms:ar med sin hemlige älskare/älskarinna. Jag kanske går lite för långt i mina tankebanor. Men ja, i mina ögon ser det ut som om det är lätt att gå bakom ryggen på sin flick- respektive pojkvän med hjälp av sitt halebop kontantkort. Kanske har jag fel... men två bilder som illustrerar samma sak?

Kanske är jag kritikskadad efter min utbildning? Budskap.. vad säger de egentligen?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Detta måste genast undersökas!

2008-12-11 @ 11:35:18
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: linn

det stämmer säkert det där du. Hur annars ska man tolka det? Det finns så mycket idioti bland reklam.

2008-12-12 @ 13:00:28
URL: http://linn1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0