Smärta som en stilettklack i nacken

Min rygg och nacke smärtar av två oansvarliga skäl:
1. Jag har suttit på sängkanten och skrivit vid datorn från tidig morgon.
2. Jag är fruktansvärt otränad och några ryggmuskler är inte att prata om.

Nu ligger jag och vilar huvudet mot fem kuddar. Drömmer mig tillbaka till Xi'an och hostlet jag och Jossan bodde på. Där kunde man minsann beställa massage på rummet. Och det är precis vad jag behöver nu. En rejäl genomknådning och tänja ut leder.

Jag lämnade in min riksartikel i sista minuten och nu är är det bara tentan kvar på den här delkursen. Isällte för att ligga här och vila nacken borde jag verkligen läsa inför tentan. Jag har till och med tackat nej till middag och utgång ikväll till förmån för mitt tentaplugg. Men är jag taggad? Nej, allra helst vill jag bara dra täcket över huvudet och sova en stund, bara vila ögonen...

Att packa inför flytten är också någoting jag måste göra. Egentligen hatar jag att packa ned och packa upp. Men inte den här gången. Nästan alla skor ligger redan i skoväskan och det är knappt så att alla ryms. Efter att ha kastat två par har jag räknat ut att jag har femton par skor  här i Stockholm. När jag kommer hem till Skellefteå så måste jag rensa säger mamma. Men det är ju någonting med skor som gör dem till en kvinnas bästa vän. Vem behöver diamanter när det finns skor? Värre är när man inte har tillfälle att använda dem och allra värst då det är på grund av snö! Kanske får några av mina skor pryda min bokhylla i vinter. Jag tittar gärna på de söta rosaglittrande skorna min syster köpte åt mig i Paris. Så mycket hellre än en läskig och ful porslinstomte.

Nu blev jag sugen att se Sex and the City och avundas Carrys garderob... och plugga förståss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0